20 lis 2013

Przygotowania do Dnia Górnika w naszym przedszkolu :)

Już niebawem Dzień Górnika :)
W tym roku podobnie jak w latach ubiegłych
 nasze przedszkolaki 
przygotowują dla wyjątkowych gości
 - GÓRNIKÓW - 
program artystyczny.
Występować będą wszystkie dzieci - z wszystkich grup.
Dlatego też bardzo prosimy by posłuchać z dziećmi piosenek , które  będą śpiewać w tym dniu.
Dotyczy to zwłaszcza tych dzieci, które z powodu choroby nie uczęszczają obecnie do przedszkola. 

Poniżej zamieszczam link do wybranych piosenek oraz tekst do wspólnego śpiewania :)
Wystarczy kliknąć na tytuł piosenki by posłuchać danego utworu.


Karliku, Karliku, co tam niesiesz w koszyku,
Karliku, Karliku, co w koszyku masz? X4
Mom gołąbków po parze, po parze, hej, hej,
Chodźcie, to wam pokaże, hej, hej, pokaże.





Hej w kopalni praca wre,
górnicy pracują.
Całe noce, całe dnie
Węgiel wyrąbują.
Refren:
Buch, buch, buch
Stuk, stuk, stuk
Słychać tam wielki huk.x2
Hej z kopalni jadą wciąż
Pełniutkie wagony.
Tak jak czarny, długi wąż
Jadą w różne strony.
Refren:
Buch, buch....



Szła dzieweczka do laseczka
Do zielonego
Do zielonego
Do zielonego.
Napotkała myśliweczka
Bardzo szwarnego
Bardzo szwarnego
Bardzo szwarnego.

Gdzie jest ta ulica, gdzie jest ten dom
Gdzie jest ta dziewczyna
Co kocham ją.
Znalazłem ulicę, znalazłem dom
Znalazłem dziewczynę
Co kocham ją.

Myśliweczku, kochaneczku
Bardzom ci rada
Bardzom ci rada
Bardzom ci rada.
Dałabym ci chleba z masłem
Alem go zjadła
Alem go zjadła
Alem go zjadła.

Gdzie jest ta ulica, gdzie jest ten dom
Gdzie jest ta dziewczyna
Co kocham ją.
Znalazłem ulicę, znalazłem dom
Znalazłem dziewczynę
Co kocham ją.
Jak żeś zjadła, to żeś zjadła
To mi się nie chwal
To mi się nie chwal
Bo jakbym Cię lesie spotkał
To bym Cię porwał
To bym Cię porwał.
Gdzie…



Górnicy, górnicy,
Co węgiel kopiecie,
Pod ziemią siedzicie,
O świecie nie wiecie.x2
Na świecie, na świecie,
Słoneczko nom grzeje,
A u Wos w kopalni,
Pot cięgle się leje.
Aż przyjdzie wypłata,
Z pieniędzmi przyjdziecie,
To z nami, dziouchami,
Se potańcujecie.




Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele
Nazbierało niewiele, niewiele, hej!
Przyszedł do niej braciszek
Połamał jej koszyczek.
Oj ty, ty, oj, ty, ty
Za koszyczek zapłać mi.
Oj ty, ty, oj, ty, ty
Za koszyczek zapłać mi.




Górnicze skarby pod ziemią
głęboko ukryte drzemią.
Na ścianach, filarach, górnicza już wiara
wykuwa do skarbów drogę.
Ref:    Jam śląski górnik spod Bytomia,
wydobywam węgiel każdego dnia,
a tam na wierchu słoneczko lśni
żonka się krząta, syneczek śpi.



Wszystkiego najlepszego
Radosnych wielu chwil
Uśmiechu promiennego
Życzymy Wam
Łask Ojca Niebieskiego
I wielu, wielu sił
Wszystkiego najlepszego
Życzymy Wam x2.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz